Mathematics Education: A Transition From Face-to-Face to Distance Learning, a Reading Note on the Book by Samson, Mai Huy and Lafleur
Main Article Content
Abstract
Published in 2022 in the "Formation à distance | Distance learning" collection of the Presses de l'Université du Québec, the book L'enseignement des mathématiques : une transition des cours en présentiel vers la formation à distance (Mathematics education: A transition from face-to-face to distance learning) is edited by Ghislain Samson, Khoi Mai Huy, and France Lafleur. Composed of eight chapters, it brings together the contributions of twenty researchers, mostly from Quebec and Morocco. This book review provides a summary of the book and then critiques it, highlighting its strengths and limitations.
Article Details
References
Goulet, M.-J., Thibault, M. et Potvin-Rosselet, E. (2021). Perceptions d’enseignant.e.s universitaires quant à la quantité et la qualité de leurs interactions avec les étudiant.e.s en formation à distance. Dans P. Plante, M. Alexandre, C. Papi, A. Stockless et R. Grégoire (dir.). Actes du colloque ROC 2021 – Solidarités numériques en éducation : une culture en émergence (p. 119-222). https://r-libre.teluq.ca/2590/
Robert, A. et Rogalski, J. (2002). Le système complexe et cohérent des pratiques des enseignants de mathématiques : une double approche. Revue canadienne de l’enseignement des sciences, des mathématiques et des technologies, 2(4), 505-528. https://doi.org/10.1080/14926150209556538
Samson, G., Mai Huy, K. et Lafleur, F. (2022). L’enseignement des mathématiques : une transition des cours en présentiel vers la formation à distance. Presses de l’Université du Québec