What change in the the digital age? What instructional engineering to answer this question?

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France Henri

Abstract

In the digital age, learning requires strong informational skills and mastery of cognitive operations to identify, explore, separate, choose, link, cross-reference, analyze and process the proliferation of content. In this fragmented and transformed context, the contents and learning processes are no longer the same. The idea of the autonomous learner, very often put forward for many years, is now taking place, imposing its full meaning and inviting us to redefine the training paradigm. More concretely, it is a question of engaging in a reengineering of training that is authentically open to the use of digital technology; a reengineering whose depth and complexity should not be underestimated; a reengineering that calls into question both the purpose and the means of training. 

Article Details

How to Cite
Henri, F. (2019). What change in the the digital age? What instructional engineering to answer this question?. Mediations and Mediatizations, (2), 227–235. https://doi.org/10.52358/mm.vi2.102
Section
Discussions and debates
Author Biography

France Henri, Université TÉLUQ

France Henri est professeure retraitée de la TÉLUQ où elle a œuvré pendant plus de trente ans. Elle est actuellement professeure associée et chercheuse au Centre de recherche LICEF (TÉLUQ) et membre du LICÉ (Laboratoire en ingénierie cognitive et éducative) affilié au LICEF.  Elle est aussi professeure associée à l’Institut des sciences, des technologies et des études avancées pour Haïti (ISTEAH). Au cours de sa carrière, elle exercé diverses fonctions, entre autres, celles de directrice scientifique du Centre de recherche LICEF, directrice de l’UER Science et Technologie, directrice des programmes de 2e cycle en Technologie de l’information à École de technologie de l’information et responsable du Doctorat en Informatique cognitive à la TÉLUQ. Depuis  2009, elle intervient à titre de chargée d’enseignement à l’Université de Fribourg pour le cours Méthodes et techniques de l’enseignement à distance.

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