Educational hubs and social educational hubs: Emerging solutions

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Thierry Gobert

Abstract

Many educational institutions  are just like social hubs. On the learning market, these institutions implement social hubbing activities on a massive scale. In addition to networking and communication, they compete  using initiatives to enhance the image of a meaningful meeting place and. Optimistic biases such as illusions of control and competence appear in these contexts where the pedagogical device and situation are inseparable from technical and interpersonal mediation activities.

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How to Cite
Gobert, T. (2022). Educational hubs and social educational hubs: Emerging solutions. Mediations and Mediatizations, (11), 155–162. https://doi.org/10.52358/mm.vi11.324
Section
Discussions and debates
Author Biography

Thierry Gobert, Université Perpignan Via Domitia

Thierry Gobert est enseignant chercheur en sciences de l'information, de la communication et de l'éducation au Centre de recherche sur les sociétés et environnements en Méditerranée (CRESEM) de l'université de Perpignan Via Domitia et associé à l'Institut Méditerranéen des sciences de l'information et de la communication (IMSIC).

Les travaux de Thierry Gobert s'appuient sur 25 ans d'observations et d'enquêtes sur les utilisations des machines et des réseaux numériques, plus particulièrement en contexte d'apprentissage (en classe et dans les cockpits d'aéronefs). Ses publications ont contribué à clarifier les concepts d'interaction et d'interactivité, d'acculturation et d'enculturation. Ils approfondissent les notions d'orthèses multimédias et cognitives, les formes de présence et d'attention, l’efficacité virtuelle, la consocréation, le rejet du numérique, les illusions de compétences et de contrôle dans un contexte de Big data (TADI) et d'évolution des politiques publiques de l'enseignement et du numérique.

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